Artėjant namo statybai į pabaigą, jo savininkai susirūpina, kaip gi priduoti namą, kas tai gali padaryti ir kokių dokumentų tam reikia? Kur rasti pagalbą?
Jeigu esate ne kartą susidūrę su įvairių dokumentų tvarkymu valstybinėse institucijose, gali būti, kad Jums pasiseks ir per tam tikrą laiką pavyks susitvarkyti su dideliu dokumentų ir informacijos srautu patiems. Tačiau neretai pradėję namo dokumentų tvarkymą savarankiškai, žmonės nuleidžia rankas, pasiklydę įstatymų ir reglamentų pinklėse. Jeigu visgi norite pabandyti tai daryti savo jėgomis, surašysime pagrindinius namo statymui ir pridavimui reikalingus dokumentus.
Primename, kad prieš pateikiant dokumentus namo pridavimui į Registrų centrą, reikia surinkti daug kitų papildomų dokumentų, be kurių negalėsite pradėti namo statybos, o vėliau ir namo pridavimo procedūros. Statybos inspekcijai būtina pateikti šiuos dokumentus:
-Statybos leidimą;
-Statinio projektą;
-Kadastro duomenų byłą;
-Statinio geodezinę nuotrauką;
-Inžinerinių tinklų geodezinę nuotrauką;
-Energetinio naudingumo sertifikatą;
-Techninį projektą.
Pats svarbiausias iš aukščiau išvardintų dokumentų ir statybos pradžių pradžia yra statybos leidimas, kuris gaunamas tuomet, kai patvirtinamas namo statybos projektas.
Be šių dokumentų sutvarkymo ir surinkimo, pastatyto namo priduoti neįmanoma.
Pateiksime dokumentų sąrašą, kokie duomenys reikalingi, norint jau įregistruoti 100% namo baigtumą:
•Nekilnojamojo turto registre, kartu su prašymu, kurio formą rasite registrų centre, namo savininkas, ar įgaliotas asmuo (su galiojančiu patvirtintu įgaliojimu), prašo pakeisti kadastro ir registro duomenis. Būtina pateikti nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylą ir statybos užbaigtumą patvirtinančius dokumentus, kurie nurodyti Statybos įstatymo 28 straipsnyje. Visi dokumentai turi būti patalpinti e-sistemoje ,,Matininkas’’(Nekilnojamojo turto registro sistema), tad popierinių dokumentų pateikti nereikia.
•Prašyme turi būti nurodytas tikslus įregistruoto statinio unikalus numeris, adresas bei statytojo duomenys.
•Pateikti aukščiau minėtą prašymą galima tik iš anksto registravus vizitą pageidaujamame Registrų centro padalinyje arba elektroniniu paštu (info@registrucentras.lt), patvirtinant elektroniniu parašu.
Tačiau, kaip rodo praktika, daugelis namo savininkų visus darbus, susijusius su statybos užbaigimo dokumentų tvarkymu yra linkę perleisti šios srities profesionalams, nes laikas, sugaištas dokumentų rinkimui, apdorojimui ir pateikimui, dažniausiai sukelia daugybę rūpesčių, streso ir nežinios, ypač, jeigu susiduriate su tuo pirmą kartą. Taigi paaiškėjus, kad namo pridavimas yra vienas iš sudėtingiausių etapų statybos procese, šis rūpestis neretai paliekamas tiems, kas namą statė ir prižiūrėjo darbus visų statybų metu. Ne veltui sakoma, kad kiekvienas turi dirbti savo darbą ir tai, ką geriausiai išmano. Todėl, siekiant išvengti bereikalingos įtampos, pagalvokite, ar verta gaišti savo brangų laiką.
Namo pridavimo procedūra gali užtrukti nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių.
Dokumentai, reikalingi namo pridavimui turi būti tvarkomi bei priduodami ir tuo atveju, kuomet buvo atliktas kapitalinis namo išorės remontas ar rekonstrukcija. Dažnai šis aspektas yra pamirštamas ir kuomet tampa reikalingi nuosavybės dokumentai, pavyzdžiui, pardavimo atveju, sutrinkama ir pasimetama. Šiuos namo pridavimo niuansus visuomet žino profesionalūs statytojai, tad mes patariame bendradarbiauti, bendrauti ir pasitikėti Jūsų namą statančia ar rekonstruojančia komanda.
Jeigu siekiate be streso ir rūpesčių priduoti namą, kreipkitės į profesionalią STATVILA komandą ir Jums bus suteikiamos garantijos dėl atitikimų visiems Lietuvos Respublikos įstatymams, siekiant įteisinti baigtinę statybą. Priklausomai nuo objekto, šiuo metu vidutinė rinkos kaina, norint pasinaudoti profesionalų paslaugomis kainuoja nuo 1000 EUR iki 2000 EUR.
Straipsnį paruošė STATVILA (MB “Statome Vilnių”)
Dėl informacijos, patarimų arba užklausų prašome kreiptis:
Elektroniniu paštu: info@statvila.lt arba telefonu +370 679 03408
Internetinė svetainė: https://www.statvila.lt